Great Barrier Reef, Flitzroy, Cycloon - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Brendeke - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef, Flitzroy, Cycloon - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Brendeke - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef, Flitzroy, Cycloon

Blijf op de hoogte en volg Ellen

14 April 2014 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal!!

Hier weer een berichtje van mij. Zit inmiddels alweer bijna op de helft! De tijd gaat snel! Heb in de tussen tijd een paar trips gedaan. Ze ben ik eindelijk naar het rif geweest. Om 8 uur s'ochtends gingen we de boot op, en kochten op de boot meteen wat zeeziekte pilletjes. Maar die waren te laat...Alysa en ik werden toch zeeziek en hebben de heenweg al kotsend doorgebracht. Toen we eenmaal in het water lagen hadden we gelukkig nergens meer last van. Ik had besloten om alleen te gaan snorkelen en niet te gaan duiken want niet alleen koste dat veel meer geld, ik durfde het niet zo goed aan met mijn oren. Maar uiteindelijk heb ik er geen spijt van je zag net zoveel snorkelend. Je kon heel dicht op het rif komen, je kon het aanraken als je wou maar dat mag natuurlijk niet.Heb echt genoten. Het zwemmen met de flippers was wel erg zwaar omdat er een hele sterke wind stond. Maar mijn dag was compleet want ik heb naast een zeeschilpad gezwommen. Helaas zie je die niet zo goed op de foto's op Facebook omdat toen net de camera even niet mee werkte.

Ook ben ik naar een heel mooi eiland hier 45 minuutjes vandaan geweest. Was echt prachtig. Door de harde wind konden we helaas niet zoveel zien tijdens het snorkelen maar heb alsnog erg genoten. Vooral het paddleboarden was erg leuk. Je staat dan op een surfplank met een paddle. Enig minpuntje, was super erg verbrand. Gelukkig niet heel veel last van gehad.

Ook hebben jullie vast wel gehoord van de cycloon Ita die er aan kwam. In het hostel werden veel maatregelingen genomen, maar het hostel is er op gebouwd dus maakte me niet heel erg druk. Ook kregen wij als staff een meeting met wat we zouden doen mocht het ons raken en werd een meeting gehouden voor alle gasten met veiligheidsmaatregelen. Hij zou s'avonds midden in de nacht komen maar uiteindelijk merkte wij het pas echt zaterdag over dag. Ik was wel benieuwd, had immers nog nooit een cycloon meegemaakt, maar viel hard tegen. Het was gewoon een hele zware storm maar wij hebben er weinig last van gehad. Alleen toen ik moest werken was beetje irritant want alles vloog weg en werd nat omdat het hostel helemaal open is. Maar kortom stelde weinig voor. Meer naar het noorden hebben ze geloof ik wel veel meer schade.

Dus dat is zo'n beetje wat er hier gebeurd. Het werken gaat nog steeds wel goed, oockal begint het wel een beetje te vervelen, maar het wordt nu wel steeds drukker in het Hostel. Er gaan deze week weer heel veel leuke mensen weg. Dat is wel super jammer:(. Ik heb nu lekker twee daagjes vrij waarin ik ga proberen eindelijk wat voor school gedaan te krijgen. Hoe gaat het met jullie? Al beetje zomer in Nederland. Allemaal nog van harte bedankt voor alle leuke kaartjes. Ik heb ze allemaal boven mijn bed hangen :D .

Groetjess uit Aussie

- Ellen

  • 14 April 2014 - 09:22

    Toos Brendeke:

    Hoi Ellen
    leuk veslag zal aan de oma's en opa laten lezen en anders vertellen.
    We hadden er al het een en ander van gezien en gehoord.

    Groetjes mam

  • 14 April 2014 - 19:07

    Dick En Dirkje:

    Ha Ellen!

    Leuk weer wat te horen.
    Fijn dat het goed gaat.
    Ja we hadden al wat zomerse dagen maar op dit moment
    is het koud, ongv 11graden en veel wind, dus de winterjas maar
    weer aan gedaan!
    vorige week is Dick jarig geweest hij is 60 geworden .
    We hebben met ons allen gegeten bij de Rietstulp, wat echt
    gezellig was!
    Je pa had laatst mooie foto,s van onze kinderen en kleinkinderen gemaakt,
    die kregen we op canvas en een mooi boekje.
    Femke wordt alweer zo groot, ze begint al wat te keuvelen
    en te spelen met de handjes, echt een schatje!
    Ben je weer een beetje op de hoogte.
    We hopen dat je je niet zo veel verveeld en weer leuke mensen ontmoet.
    groetjes van , Dick en Dirkje

  • 26 Mei 2014 - 16:29

    Wilma En Gerrit Mulder:

    Hoi Ellen ,

    Hier een berichtje van ons.

    Niet voor te stellen dat je zo ver weg zit... Fijn dat je het zo naar je zin hebt "down under" -:)
    het zal best even omschakelen zijn in het begin...Al met al leuk om al je ervaringen te lezen.

    Geniet er nog maar even lekker van, en mooi dat we je belevenissen kunnen volgen op deze manier

    Groetjes van ons, ook aan de hele familie en bekenden, we blijven je belevenissen gewoon volgen!
    Willemien zit nog op fuerteventura, als ze terug is zal ze jou vast nog wel wat berichtjes sturen.

    Heel veel plezier nog voor de aankomende tijd...


    Wilma, Menno en Gerrit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 6000

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 07 Augustus 2014

Stage lopen in Cairns, Australie

Landen bezocht: