Eerste week in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Brendeke - WaarBenJij.nu Eerste week in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ellen Brendeke - WaarBenJij.nu

Eerste week in Cairns

Door: Ellen Brendeke

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Februari 2014 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal! Bij deze mijn eerste verslagje uit Cairns. 3 februari was het dan zover. Op naar Schiphol! De eerste vlucht was naar Dubai en duurde zo'n 6 uur. Deze 6 uur vlogen om. Daar moesten we slechts 2 uur wachten voordat onze 12 uur durende vlucht naar Melbourne vertrok. Ook deze viel me mee. Het enige wat raar is dat je je ontbijt s'avonds krijgt en je avondeten s'ochtends. Maar toen waren we in Melbourne. Ons was verteld dat we hier onze koffers moesten ophalen en weer inchecken aangezien we eenmaal in Australië waren. We hadden hiervoor maar heel kort de tijd door vertragingen op Dubai. Voor het ophalen van de koffers stond een enorme rij, dus we zagen de bui al hangen. En ja hoor, we misten onze vlucht. Dus wij dik in de stress, na heel wat van het kastje naar de muur gezeur vonden we eindelijk een vrouw die ons de oplossing kon bieden. We hadden twee opties of een nacht overnachten in Melbourne, op hun kosten, en de volgende morgen vliegen of in drie vluchten naar Cairns. We hebben toen maar voor het laatste gekozen. Dus vlogen we van Melbourne naar Brisbane naar Townsville en toen naar Cairns.

Eenmaal aangekomen bij ons hostel sliepen we op een vier persoons kamer samen met een canadees meisje. Slapen ging nog beetje moeizaam aangezien de jetlag. De eerste dag hebben we de stad beetje verkend en inkopen gedaan zoals shampoo etc. Daarna weer vroeg naar bed want hield het niet meer langer vol. We wisten op een gegeven moment niet meer zo goed wat we met onze tijd moesten doen omdat het de hele dag regent. Toch hebben we besloten maar een snelle duik te nemen in de Lagoon en s'avonds hebben we lekker gegeten. Ook heb ik me verbaasd over de gigantische vleermuizen die hier elke avond vliegen. Echt Bizar.

Zaterdag hebben we een kijkje genomen in de zoo. Hier kon je op de foto met een koala. Ze zijn zo leuk! Ook waren er krokodillen slangen en heel veel vogels. S'avond hadden Alysa en ik eindelijk genoeg energie verzameld om een kijkje te gaan nemen in het uitgaansleven. We besloten naar Gilligan's te gaan. Gilligan's is een groot hostel in het centrum waar ook een soort discotheek bij zit. Was erg gezellig en waren uiteindelijk pas half 6 thuis, haha. De volgende dag was het eindelijk mooi weer! We zijn dus om 12 uit ons bed gekropen en de Lagoon in gesprongen. We lagen er nog geen uur en toen begon het alweer te regenen. En toch ben ik in dat uur verbrand. Het gaat zo snel hier. Echt bizar. S'middags hebben we lekker fruit gehaald op de markt en hebben we pizza gegeten.

Maandag hadden we een meeting met onze stagebegeleidster voor nu, Erin Keady, ze gaat namelijk binnenkort weg. Zij heeft met ons van alles doorgenomen wat we moeten weten voor onze stage. Daarna zijn we meegegaan met de rainforest walk die het hostel elke maandag organiseerd. We hebben een walibi gespot en een super grote spin. Helemaal doordrenkt van het zweet kwamen we weer terug. Het was zo warm! Daarna kregen we gratis lunch en hebben we snel gedoucht. De volgende dag (vandaag) heb ik meegelopen met de huishouding. Dit omdat de receptie en de huishouding best veel met elkaar te maken hebben. De man waarbij ik meeliep, Aych, heeft me enorm veel verteld over het hostel. Nu hopen dat ik het allemaal kan onthouden. Morgen is mijn eerste dag achter de receptie! Ben benieuwd.

Voor nu, dikke kus!

• 11 Februari 2014 - 10:08

Albert Brendeke:

Mooi verhaal hoor. Hou ons zo maar lekker op de hoogte. Een paar foto,s erbij t.z.t. zou ook leuk zijn.
    Succes achter de receptie en met de engelse taal.
    Kus Pa.

• 11 Februari 2014 - 10:39

Geertje:

Hoi Ellen,
    Erg leuk verhaal, mooi om te lezen.
    Oma heeft er ook van genoten, we blijven je volgen.
    Succes !!!!!!
    Liefs Oma, Gerard en Geertje

• 11 Februari 2014 - 19:34

Mama :

Leuk geschreven .
    Ik ben benieuwd na je dagje receptie daar kun je van alles mee maken en verschillende personen aan de balie krijgen.We wachten je volgende bericht af.
    Liefs mam.

• 12 Februari 2014 - 20:17

Marlies:

Super leuk om te lezen Ellen. Zet hem op daar en geniet ervan!
    Liefs, Marlies

• 12 Februari 2014 - 20:24

Dick En Dirkje:

Hoi Ellen,
    We lezen je bericht net,
    fijn om te horen dat je het naar de zin hebt!
    t',Is wel een heel ander werelddeel zeg! Zo warm, en dan die
    andere dieren leuk!
    We zien uit naar je volgende belevenissen
    groetjes Dick en Dirkje.

• 18 Februari 2014 - 12:24

Wilco, Marieke, Hidde, Jurre & Femke:

Hoi Ellen,
    Leuk om je belevenissen daar te lezen!
    Veel plezier & succes daar!

Liefs de Zonnenbergjes

• 18 Februari 2014 - 22:01

Jos En Joke:

Ha Ellen,
    Leuk om even wat van je avonturen te lezen!
    We wensen je veel plezier!
    Groetjes,
    Jos en Joke

• 18 Februari 2014 - 22:10

Joyce:

Hey Ellen! Het adres via de tam tam door gekregen, leuk om je verhaal te lezen! Succes met de eerste werkdagen!

• 21 Februari 2014 - 15:01

Pa:

Waar blijven de foto,s en filmpjes of moet je soms zo veel werken??
    Groetjes